6 vitamin és étrendkiegészítő, amit nem kellene szedned

A 21. században rengeteg ember vitaminőrült. A gond ott kezdődik, hogy néhány vitamin nem olyan hasznos, mint gondolnánk. Nézzük meg, melyek azok, és miért nem kellene szednünk őket.
6 vitamin és étrendkiegészítő, amit nem kellene szedned, szükségtelen vagy káros étrendkiegészítők és táplálékkiegészítők.

A cikk a caramella.hu szellemi tulajdonát képezi. Egészének vagy bármely részének akár online, akár nyomtatott formában engedély nélküli másolása, feldolgozása, jogsértő felhasználása szigorúan tilos; büntető- és polgári jogi következményeket von maga után.

Nincs azzal gond, ha valaki vitaminokat szed, hiszen étrendünk mai formájában sajnos nem elég változatos minden vitamin felvételére. Mégis, vannak vitaminok és táplálékkiegészítők, amelyet messze el kell kerülnünk.

1. Kalcium

Noha korábban azt hangoztatták, hogy sok kalciumot kell a szervezetbe juttatnunk, a kalcium étrendkiegészítők veszélyesek lehetnek, főleg az 50 felettiek számára. Ennek az az oka, hogy az idősebb szervezet nehezebben veszi fel-építi be ezt a tápanyagot, így azt az artériák fala veszi föl, a csontok helyett. Ez megkeményítheti az artériákat, melynek szívbetegség vagy akár infarktus lehet a következménye.

Ha mindenképp kalciumot kell szedned, akkor is tartózkodj a kalcium-karbonáttól, amit a csontjaid nehezen vesznek fel. Ehelyett kalcium-citrátot válassz, magnéziummal együtt, mely segít a felszívódásban.

2. Terhesvitamin - ha nem vagy terhes

Talán kíváncsi vagy, miért szednek bizonyos nők terhesvitamint, ha nem is állapotosak. Egyszerű a válasz - fényesebb haj, hibátlan bőr és erősebb körmök. Ez persze mind nagyszerűen hangzik, de veszélyt is rejt magában a fogyasztása, ha éppen nem vársz babát. Például ezekben a vitaminokban több vas van, mint ami egy nem állapotos nőnek szükséges, így ha túlfogyasztod, hányinger és hányás lehet a következménye. Gyakorlatilag a terhesség negatívumaival kell számolnod anélkül, hogy ténylegesen áldott állapotban lennél. Kinek ell ez? Vagy ott van a megemelt folsavtartalom, mely gyors szívverést, zsibbadást és memóriavesztést okozhat. Szóval, rövidre fogva, hagyd meg a terhesvitamint a terhességed idejére.

3.Kreatin

Ha edzőterem őrült vagy, talán hallottál már erről az étrendkiegészítőről. Edzés után szokták alkalmazni, hogy izmot építsenek és helyreállítsanak. Azonban a túlzott használata dehidratációhoz és vesekárosodáshoz vezethet. Emellett az asztmás emberek tüneteit rosszabbíthatja. Csak orvosi felügyelet mellett szabadna szedni.

4. Szója izolátum

A szója izolátum néhány fajta proteinszeletben és shake-ben található meg, a férfiakra nincs túl pozitív hatással. Túl sok ösztrogént tartalmaz, ezért a túlfogyasztása testi jelekkel is járhat, mint például a mell nagyobbodása, szóval csajok, ha a pasitok olyan étrendkiegészítőt fogyaszt, mely szója izolátumot tartalmaz, tiltsátok le róla, válasszon egy hasonló, ezt az elemet nélkülöző terméket.

5. Yohimbe

Talán nem ismered ezt a fajta hatóanyagot így, de ha azt mondom 'vágyfokozók', mindjárt más a helyzet. Néhány vágyfokozóban megtalálható a yohimbe, ami a pozitív hatásokon túl okozhat szívritmuszavart és magas vérnyomást.

6. Multivitaminok

Hatalmas pénzkidobás, a vizeletben kimutatható a hatóanyagok legnagyobb része, magyarán elégtelen a felszívódásuk. És nem csak haszontalan, de veszélyes is. Egy 25 éven át tartó tanulmányban 38772 nőt hasonlítottak össze, és kimutatták, hogy azoknál, akik rendszeresen szedtek B6, folsav, vas, magnézium, cink és réztartalmú multivitamint, a halálozási esély megnőtt. Szóval, inkább étkezz tartalmasan és egészségesen!

Kapcsolódó cikkek

5 hazugság az egészséges ételekről, melyek kövérré tesznek - Tények és tévhitek táplálékainkról.

5 hazugság az egészséges ételekről

A táplálékokkal kapcsoltban változatos hírek keringenek a világhálón. Mi most néhány titokról rántjuk le a leplet.

Utazási tippek.

Így tervezd meg a következő nyaralásod!

A nyaralást is meg kell tervezni, hiszen egy-egy nyaralás sikere az apró részletekben rejlik. ha felkészülünk, ha alaposan megtervezzük a nyarat, nem érhetnek kellemetlen meglepetések.

7 gyakori hiba, melyet a legtöbb fogyókúrázó elkövet - Fogyókúra és diéta tévhitek, gyakori hibák a fogyókúrában, melyek lassítják vagy gátolják a fogyást.

7 gyakori hiba, melyet a legtöbb fogyókúrázó elkövet

Hogyan kerüld el azokat a hibákat a fogyókúrában, melyet a legtöbb diétázó elkövet.