Vigyázat, átverés! Ez az 5 termék kevésbé egészséges, mint gondolnád

Hiába divatosak és sokan hisznek bennük, valójában nem segítenek az egészség megőrzésében.
5 termék, amelyek a tévhitekkel ellentétben nem egészségesek.

1. Lúgos víz

Az emberi gyomor és vér, a különböző testfolyadékok pH-ja meghatározott érték, amit nem lehet könnyen megváltoztatni, illetve nem is célszerű. Ha a szabályozórendszer megfelelően működik, egyenesen lehetetlen. Hasonló a helyzet az oxigénnel dúsított vizekkel is: az oxigént csakis a tüdőhólyagocskákban tudjuk felvenni, gyomron keresztül nem, így felesleges ilyen drága vizeket fogyasztani.

2. Homeopátiás szerek

Mivel nagyon kis mennyiségben tartalmaznak bármiféle "hatóanyagot", ártani nem ártanak, de bizonyos, hogy nem is használnak. Ennek ellenére mindig lesznek olyanok, akik hisznek benne. Azt pedig már az ókori görögök óta tudjuk, hogy a hitnek van az egyik legnagyobb gyógyító ereje. Más kérdés, hogy anélkül is lehet valakinek hite, hogy több ezer forintot költene hatástalan szerekre.

3. Gyümölcsös joghurtok

A gyümölcstartalom általában elenyésző, ellenben glükóz-fruktóz szirupot és mindenféle egyéb színezéket bőven tartalmaznak, többek között a bíbortetűből kinyert kármint és kárminsavat. Ez a színezék nem ártalmas, de nem árt tudni, hogy nem valódi gyümölcsöt vagy abból származó gyümölcslevet fogyasztunk jóízűen, csupán egy színes anyagot.

4. Reggeliző pelyhek, müzlik

Valamelyest hasonló az eset, mint a gyümölcsös joghurtokkal: sok cukrot tartalmaznak, és az édesítőszerrel készült változtatok sem igazán egészségesek. Tévhit lenne viszont azt gondolni, hogy elegendő mozgás mellett is "megölnek" ezek a cukrok: elégetjük őket, és nem halmozódnak fel, mint "szörnyű méreganyagok".

5. Szójatej

A szójában megtalálható fitoösztrogének a természetben előforduló növényi vegyületek, amelyeket eddig közel 300 növényben mutattak ki. Felépítésük hasonló az ösztradiolhoz, ami lehetővé teszi, hogy kapcsolódjanak az ösztrogénreceptorokhoz. Bár a fitoösztrogének ösztrogénaktivitása gyenge, nagy mennyiségű szója elfogyasztása már befolyásolja a hormonháztartásunkat.

Kapcsolódó cikkek

10 tipp a pihentető alvásért - Azonnali segítség alvásproblémák esetén.

10 tipp a pihentető alvásért

A kellő mennyiségű és minőségű alvás elengedhetetlen az életünkben.

7 gyakori hiba, melyet a legtöbb fogyókúrázó elkövet - Fogyókúra és diéta tévhitek, gyakori hibák a fogyókúrában, melyek lassítják vagy gátolják a fogyást.

7 gyakori hiba, melyet a legtöbb fogyókúrázó elkövet

Hogyan kerüld el azokat a hibákat a fogyókúrában, melyet a legtöbb diétázó elkövet.

6 vitamin és étrendkiegészítő, amit nem kellene szedned, szükségtelen vagy káros étrendkiegészítők és táplálékkiegészítők.

6 vitamin és étrendkiegészítő, amit nem kellene szedned

A vitaminok és étrendkiegészítők palettája meglehetősen színes. A cikkben bemutatunk néhány olyan vitamint és étrendkiegészítőt, amelyt jobb, ha elkerülsz.