Érdekességek a Renault történetéből

A jelenben pedig a New Clio és a New ZOE modellek futnak most Európában.
Érdekességek a Renault történetéből

A Renault csoport, azaz a Renault egy francia multinacionális autógyár. Székhelye Boulogne-Billancourtban, Franciaországban található. A vállalat autókat, teherautókat, elektromos járműveket és luxusautókat gyárt. A világ minden táján vannak leányvállalatai: Chilében, Portugáliában, Indiában, Oroszországban, Törökországban stb.

A Renault a múltban

A Renault céget kis családi vállalkozásként alapította három fivér: Louis, Marcel és Fernand Renault.

Lássuk a Renault történelmének egyes állomásait:

1898 – Louis Renault megépítette a Voiturette járművet (ez franciául „kisautót” jelent). Így alakult meg a Les Freres Renault (Renault Brothers) vállalat.

1914 – 1918 – A Renault fontos szerepet töltött be az I. világháborúban, 600 párizsi taxi szállította a francia katonákat az I. Marnei csatába. A vállalat katonai járművek gyártására váltott.

1945 – A céget államosították. Az új Renault 4CV prototípust bemutatták a Párizsi Autószalonon.

1965 – A Renault 16 bemutatásra került. 1966-ban elnyerte az „Év európai autója” címet.

1970-es évek – A Renault 5 és a Renault 12 voltak a legnépszerűbb francia autók a világon, a márka bejutott az észak-amerikai piacra is. A vállalat a Forma 1 egyik konstruktőrévé vált, és bemutatta a Renault RS01 modellt, ami az első turbómotoros gépkocsi volt. Azóta a vállalat konstruktőr az F1-ben, és motorszállító is. A Renault közös vállalkozást indított motorgyártásra a Volvo és a Peugeot autógyárakkal.

1980-as évek – Először nyertek Forma 1-es versenyt; a Renault 9 modellt, ami Alliance néven volt ismert, elkezdték gyártani Észak-Amerikában. 1982-ben ez lett az „Év európai autója” és az egyik James Bond filmben is feltűnt; a Renault Espace modellt 1984-ben mutatták be a Brüsszeli Autókiállításon; bemutatták a Renault 19 modellt.

1990-es évek – A Renault Clio bemutatója után elnyerte az „Év európai autója” címet, és később az 1990-es évek egyik legnépszerűbb gépkocsija lett Európában; a Renault Ligne lett az „Év teherautója”; a Renault FR1 az „Év autóbusza” elismerést szerezte meg; a Renault Scénic prototípust bemutatták a Frankfurti Autószalonon. A Renault Twingo 1992-ben mutatkozott be a Párizsi Autószalonon, és 2240 darab már a kiállításon értékesítésre került. A Renault Laguna, egy nagy családi gépkocsi, gyártását 1994-ben kezdték meg. A modell második generációja volt az első európai autó, amelyet távirányítós gyújtásrendszerrel szereltek fel; a Renault Scénic 1997-ben elnyerte az „Év európai autója” címet. A gyártó megvásárolta a román Dacia 99%-át, és a Nissan cég 36,8%-át.

2000-es évek - Megvásárolták a Sumsung Motors-t; a Renault Mégane II lett az „Év európai autója” (2003-ban); a Renault Clio III kapta az „Év európai autója” címet (2006); a Renault többségi részvénytulajdont az AvtoVAZ cégben.

A Renault ma

Ma a Renault óriási vállalat 57 419 millió €-os árbevétellel. Évente 3,88 millió személygépkocsit és teherautót értékesít szerte a világon. 2018-ban értékesítése a következő volt:

· 416 054 darab Clio
· 279 448 darab Megane
· 229 929 darab Captur
· 194 149 darab Logan
· 188 045 darab Sandero

2019-ben mutatta be a cég New Clio és New ZOE modelleket Európában, az Arkana modellt Oroszországban, a Triber gépkocsit Indiában és a Renault City K-ZE modellt Kínában. Ugyanakkor a vállalat globális részesedése tovább csökken. 

Az autoalkatreszek24.hu weboldalon minőségi autóalkatrészeket találhat a Renault autókhoz.

Kapcsolódó cikkek

Ezek az idei év szemüveg trendjei

Ezek az idei év szemüveg trendjei

A teknősminta helyét lassan átveszik a világos árnyalatok.

Hogyan légy nyugodt akkor is, mikor a dolgok nehézre fordulnak - Hogyan kezeld és oldd meg a problémáidat hatékonyan.

Hogyan légy nyugodt akkor is, mikor a dolgok nehézre fordulnak

Az élet egy hullámvasút. Nem mindig vagyunk fent, ilyenkor viszont akár még a stressz is eluralkodhat rajtunk. Mutatjuk, hogyan érd el a nyugalmat. Mit tegyél, hogy az életben minél kevesebb alkalommal legyél feszült.

Egyre népszerűbb a second hand: ma már a régi számít menőnek

Egyre népszerűbb a second hand: ma már a régi számít menőnek

Akkora az érdeklődés a second hand divat iránt, hogy beszálltak a luxusmárkák is